Sunday 29 May 2011

Life isn't easy..

Salam and Hello to Everyone out there,

Yes,its Sunday but i spend the weekend in the house playing with my dear anak buahs and playing Chuzzle kat pc, Bosan? Adalah skit tapi pe nak buat. I have no plan. So decided to write here. Dear friends,berkaitan dengan topik di atas. Just wanna share with you guys that life isn't easy..Kadang2 kita tengok ada yang happy dan sangat bahagia tapi actually kita tak tau what he or she had been through before. We can't predict future. Kalo boleh predict,sure la semua hidup bahagia dan gembira kan?? Apa yang kita rancang,semua Tuhan yang tentukan ending nya. Mungkin akan terjadi seperti dirancang,mungkin juga sebaliknya. Apa yang kita boleh buat, adalah berserah kepadaNya setelah sudah merancang dan berusaha. InsyaAllah,

Bila kita menghadapi dugaan atau melalui waktu susah,cuma ingat..dugaan itu sebenarnya akan membuat kita lagi kuat, Tuhan hanya mahu menguji hambaNya. Kita perlu sentiasa beringat yang ada orang lain di luar sana yang lagi susah dari kita, Harus berasa syukur dengan apa yang kita ada. Ingatan ini i tujukan untuk diri sendiri juga dan juga pada kawan2 yang dikasihi di luar sana. Me myself selalu diduga and hampir putus asa tapi apa yang me selalu ingat is I need to be strong..really strong to help myself sebab tade orang yg boleh tolong kita jadi kuat. Orang lain cuma mampu memberi semangat dan nasihat tapi semuanya bergantung pada diri kita sendiri. I believe one day there will be a happy ending for me and also to everyone out there. Yang paling penting is being SABAR.

Menjaga perasaan orang lain di sekeliling tu memang penting tapi perasaan sendiri pun perlu di ambil kira, Jangan bagi orang pijak kepala kita sesuka hati yaa. Dont be too nice to people but jangan pulak be too rude to people. Hidup ni macam roda. Kadang2 kita di atas,kadang2 kita di bawah, Remember that yaa!  Saje je mengomel di kala bosan, Will write more later. Love all of you out there. I'm planning of making a wishlist of things to buy and to do in my life include sambung Master and having my own superbike. Haha. Berangan tu penting okayyy!  Dengan berangan,kita akan berusaha sedaya upaya untuk dapatkan apa yang kita nak! See you guys later. Lots of love!!

Love,
Mylia :)

No comments:

Post a Comment