Saturday 4 June 2011

Old time bestie,SYARA :)

Salam and Hello Everyone,

First of all, I want to say THANKS to those yang follow my blog. Terima kasih banyak banyak kerana sudi meluangkan masa dan membaca blog mylia yang serba sederhana ni! InsyaAllah jika ada masa terluang,akan lagi kerap menulis di sini. Harap everyone enjoy reading yaa!

Okay,this time I would like to share my story about my dearest bestie named Syara. Kebetulan last thursday, I ada appointment kat area Bangi so after work I terus heading to Seri Putra to see her. Biar I cerita skit about this beautiful girl. Dulu time sekolah rendah, I went to tuition at my primary school's teacher Cikgu Samad (taktau mana Cikgu gi,teringin sangat nak jumpa!). At this tuition, i get to know Syara. Time tuisyen ni, i went also with Sheila,Alip , Masyitah, Shafiq, Ili and couldnt remember yg lain,sorry! I dulu sekolah taman keramat but Syara went to Sek Padang Tembak, We only share the same tempat tuisyen. 

Untuk pengetahuan korang, I was a tomboy time sek rendah dulu, Hehe,so Syara was my partner dlm aktiviti-aktiviti dulu terutamanya ROLLERBLADING! Best betul la dulu. We played dengan seronoknyaaa. Kalau ada peluang sekarang,takkan dilepaskan walaupun tak sure masih mampu ke tak. hehehee. Time sek dulu pun,we both ada mesin fax kat rumah (dulu kira canggih okayy,hehe) and kitorg main2 fax tu. hahaha. Pas abis sek ren dulu, I went to boarding school and kami terputus hubungan. Dan kami berjumpa kembali di FB, thanks a lot to FB. Syara berusaha mencari I and itu betul2 buat i terharu! Thanks a lot dear!


Sambung balik on reality,I managed to reach rumah Syara even sesat gak memula. So excited bila dapat jumpa dia after about 14 years okayyy! Luckily dia still ingat Emmylia even da berubah sangat2 compared 14 years ago. Ahaks! Jumpa syara with her two adorable daughters, Ixora and Ivana. Yes! She is already married with two kids! Me? No comment. Haha. Sangat seronok melayan kedua2nya. Ivana looks really like her mother. Banyak cerita we shared sambil melayan the kids. We took pictures together walaupun agak susah sbb the little ones asyik bergerak jee. We planned for a second date together with Puan Sheila. InsyaAllah,jika tiada aral..we will meet again. Thanks for the food that night and sorry to take your time, Syara.

I had a great time with Syara walaupun rasa kejap je jumpa, Im happy when my friends are happy. Im happy tengok Syara happy with her life. InsyaAllah kekal bahagia till the end of time yaa. Bila main dengan anak2 Syara, rasa teringin untuk ada anak sendiri memang ada tapi Mylia percaya one day I'll have my own kids kan kan? Aminn. Nanti Ill write again and Happy Weekend to everyone yoo! 

Love,
Mylia :)

No comments:

Post a Comment