Tuesday 18 December 2012

hendak VS perlu


Salam and Hi Everyone,

Great to be back here. Eventhough kepala berdenyut kencang,tp nak jugak spend a bit time here. How are you guys out there? Its raining nowadays kann. So take care and be careful out there ya!

Just wanna share my opinion about "hendak VS perlu". Apa yang kita hendak atau nak,tidak semestinya benda yg sama yang kita perlukan. And tak semestinya apa yang kita perlukan takkan sama dgn apa yg kita hendak. Faham x? Buat buat faham je laa. Haha.

Okay. Contohnya I wanted a boyfriend sekacak Brad Pitt and seromantic Jack in The Titanic movie. But again, itu adalah apa yang saya nak. But dengan izinNya,saya ditemukan dengan someone yang saya perlukan. But still sama dgn apa yg saya nak.
Seorang yg memahami saya,buat saya gelak bila hari yg sy lalui tidak seindah yg diharapkan dan seorang yang buat saya makin matang dalam kehidupan. Alhamdullilah. Saya sangat bersyukur dan harap hubungan ini kekal hingga ke akhir hayat saya. Again,we have to be grateful with what we have. Jangan jadi tamak. Sebab? Orang tamak kan selalu rugi. Right bebeh?

Just a short advice. Kadang2 tuhan temukan kita dengan orang yg salah sbb Dia nak kita belajar dari kesilapan lalu. Mungkin orang tu akan lebih bahagia dengan orang lain berbanding kita. Kadang2 Allah tidak berikan apa yang kita nak,sebab ada sesuatu yang lebih baik menunggu kita pd masa yang lebih sesuai. Allah Maha Mengetahui. Just think positive. Maybe it is not the right time. Maybe it is not the right decision. Or maybe it is not the right place. Positif! Always be positive!


To be honest, I used to be selfish. Pentingkan diri sendiri. Tapi bila fikirkan balik, I am the one ended rugi. Menyesal? No. It taught me a lesson. Apa yang berlaku dalam hidup kita ni pasti ada hikmah disebaliknya. Bear that in mind.

Okay. Got to go. Can't wait for next week! Last day at work plus buah hati akan pulang.Take care all. Love you guys! Thanks for reading.

Love,
Mylia. :)



No comments:

Post a Comment